nak MINAT rasanya TAK SALAH

Photobucket

okay , nampak kott TITLE tuh ? tak nampak aku nak repeat . aku bukan nak bangkitkan semangat nasionalisme , tapi aku just nak share opinion aku and BABA aku , so dalam hal nih aku tak ada laa memandai membuat hukum hakam sendiri . 

petang tadi , aku just tanya pendapat baba aku , 'SALAH KA KITA JUST MINAT SESUATU ATAU SESEBUAH KUMPULAN TUH?' dan baba aku pun jawab laa 'TAK SALAH SELAGI TAK LANGGAR HUKUM SYARAK' . okay , stop !

aku pun berfikir dan terus berfikir , dan aku berpendapat bahawa 'NAK MINAT TUH TAK SALAH , TAPI JANGAN LAA TERLAMPAU TAKSUB DENGAN BENDA TUH' . haaa , tak semua orang yang minat K-POP tak sembahyang , tak baca Al-Quran , tak selawat ke atas nabi , tak ingat nak menjunjung RASULULLAH kita . kita tak boleh jump into a conclusion . seriously , secara umumnya , maybe orang tengok macam mereka yang layan K-POP nh sangatlah over sampai ada yang menjatuhkan hukum sendiri . kalau nak ikut HALAL dan HARAM . semua instrument macam gitar , drum , keyboard , what else ? semua tuh haram dari segi islam |ustazahakucakap| . yang dibenarkan dalam ISLAM cuma rebana , kompang dan sewaktu dengannya . so , kalau macam tuh SEMUA lagu yang kita dengar di radio 98 PERCENT HARAM ! so ? macam mana dengan lagu yang kita dengar hari-hari ? lagu yang kita buat ringtone untuk handphone ? takkan 24HOURS dengan LAGU NASYID ? jangan laa tipu sangat !

aku bukan nak backing or bela mana mana pihak , tapi ingat laa , kita kena laa fikir dulu sebelum kita kata dekat orang tuh . nak TEGUR memang TAK SALAH , tapi CARA kita yang SALAH ! nanti ada pulak yang kata 'KALAU NAK TUNGGU SEMUA ORANG PERFECT BARU BOLEH TEGUR , MEMANG ISLAM HANCUR LAA' . kita nak ajak orang buat baik , kita kena buktikan kita tak melakukan kemungkaran dahulu , barulah kita tegur orang . tak ada laa yang nak kena kutuk sangat ! 

di sini aku pun nak mengaku , aku bukannya baik pun . aku sekadar share opinion ! so , pahampaham sendiri laa kawan . :)

P/S : sahsah lepaih nh aku kena banned :P
[; jemput LIKE dan COMMENT sekali ;]

No comments: